Cine atacă trecutul nu mai are viitor.

(Igor Dodon)

 

IMG_0117 

Deşi am crescut în oraş, toată amintirile mele plăcute din copilărie ţin de satul buneilor mei. Chiar dacă aş încerca din răsputeri să-mi aduc aminte ceva frumos legat de oraş nu aş putea. În schimb îmi aduc aminte cu lacrimi în ochi şi cu fiori în inimă de fiecare casă din mahalaua buneilor mei, de fiecare familie, de fiecare dintre prietenii pe care îi aveam acolo.

Satul buneilor mei este un sat mare şi frumos. De altfel ca toate satele Moldovei. Îmi aduc aminte cu atît drag de timpul deosebit petrecut acolo! Mahalaua buneilor mei mi se părea cea mai frumoasă pentru că erau aşa de multe case frumoase, familii tinere, cu mulţi copii de vîrsta mea cu care mă puteam juca în fiecare seară. Îmi aduc aminte cum ziua îmi făceam conştientă şi cu multă responsabilitate lucrul care mi s-a încredinţat astfel ca seara să pot ieşi la joacă în drum. Şi acum aud zgomotul serilor acelea, aud rîsul vesel şi zglobiu al copiilor. Ne jugam fără a şti că vor veni zile cînd tăcerea profundă se va aşterne peste sat…

IMG_0154Am mers şi anul acesta să vizitez satul copilăriei mele. Mă încercau aceeaşi fiori şi acelaş dor năpraznic. Doar că acum, mahalaua zgomotoasă de altă dată, era pustie. Nu mai stăteau bătrînii pe băncile din faţa porţilor aşteptîndu-şi copiii, nu mai era nimeni să facă curat în jurul ogrăzii, nu se mai auzeau vocile pline de viaţă ale copiilor. Nici măcar nu aveai cui spune:”Buna ziua!” Tot ce am găsit au fost doar case şi garduri dărîmate, porţi cu lacăte şi … o tăcere de mormînt. Mi s-a pus un nod în git şi lacrimile năvăleau obraznice. Simţeam cum cineva, şiret şi cu multă iscusinţă încearcă să-mi fure trecutul. Da, lucrurile evoluează rapid, oamenii pleacă în eternitate şi alţii vin. Doar că nu mai vin la noi în ţară. Unde sunt toţi cei cu care mă jucam în copilărie? Peste hotare. Nu pentru că au vrut, ci pentru că au fos nevoiţi. Nu li s-a oferit nici un viitor la ei acasă. Şi-au închis trecutul cu lăcăţi de fier şi au plecat…

Domnul Dodon(ministrul economiei şi comerţului, reprezentant  PCRM) spunea în una dintre emisiunile televizate că cine atacă trecutul nu mai are viitor. Oare nu aceasta au făcut domniile lor în toţi aceşti ani?!

Noua guvernare ne promite un viitor, dar avem nevoie să ni se reîntoarcă trecutul. Vrem valorile care ni s-au furat, vrem familii reîntregite, vrem copii crescuţi în ţară de familiile lor, de o mamă şi de un tată. Vrem un popor credincios cu frică de Dumnezeu.

Aşa să ne ajute Dumnzeu!