Malayzia 2009 (142) Din data de 4- 9 Iulie, am avut onoarea să particip la cel de-al 7-lea campionat Mondial de Taekwon-Do organizat de Federaţia Globală de Taekwon-Do (GTF), în oraşul Kuala Lumpur,  Malaezia.

Selectionata republicii Moldova a fost reprezentată de  4 sportivi. Şi anume, Sergiu Filat deţinătorul centurii negre 4 dan, Ion Postu, centură neagră 5 dan, Oleg Matvei centură neagră 5 dan şi Alexei Tentiuc centură neagră 3 dan. La acest campionat au participat mai mult de 600 de sportivi bine pregatiţi din aproximativ 20 de ţări.

Onoarea ţării noastre a fost apărată cu putere şi de data aceasta. Ca şi selecţionată, am adus  ţării noastre 11 medalii. Competiţia s-a desfăşurat  în următoarele compartimente: Compartimentul Tull(complex formal),
Malayzia 2009 (685)

Sparing(lupte),
Malayzia 2009 (370)Malayzia 2009 (397)

Kiok-pa (ruperi) şi Tehnică Specială(ruperea schindurei cu piciorul în săritură).
Malayzia 2009 (449)
Astfel rezultatele au fost următoarele:

  1. Sergiu Filat, a adus acasă 4 medalii:
    1. locul III – compartiment Tull 4 dan
    2. Locul III – compartiment Sparing individual +80kg
    3. Locul I – compartiment Tehnică Specială
    4. Locul III  – sparing  echipe.
  2. Ion Postul – 3 medalii:
    1. Locul III  – Tull individual, 5 dan
    2. Loucl II – sparing Individual, 5 dan
    3. Locul III – sparing pe echipe.
  3. Oleg Matvei a adus ţării noastre 2 medalii:
    1. Locul I – sparing individual 5 dan
    2. Locul III-  sparing pe echipe
  4. Alexei Tentiuc a adus acasă 3 medalii
    1. Locul III la sparing individual +80 kg
    2. Locul III la sparing pe echipe.

Malayzia 2009 (434)

Astfel totalul revenit ţării noastre a fost de  11 medalii; 2 de aur, 1 argint şi 8 de bronz.
Ca şi laureat al acestui campionat, vreau să mulţumesc în primul rînd Lui Dumnezeu. Pentrucă fără de El, nu ar fi fost posibilă nici una din victoriile numite mai sus. El care este Tatăl oricărei biruinţi, în mila Lui ne-a făcut parte şi nouă de ea. De aceea eu personal, toată slava şi meritul îl dau în primul rînd Lui!
De asemenea vreau să mulţumesc şi tuturor acelora care au contribuit cu privire la evoluarea mea în acest campionat.Mulţumesc instructorilor mei Vasile Filat şi Sergiu Filat care m-au antrenat dealungul anilor şi m-au pregătit. Mulţumesc   învăţătorului meu Vasile Filat pentru insistenţa lui cu privire la participarea mea în    acest  campionat. Fiind mai mult plecat decît acasă şi avînd şi ceva probleme de sănătate,  mă gîndeam că participarea mea  nu este chiar cea mai bună decizie. Totuşi dumnealui a insistat să particip şi a căutat  atît pe mine cît şi pe Sergiu Filat, să ne pregătească în cel mai bun şi rapid mod pentru acest campionat. Astfel, chiar dacă nu a putut fi alături de noi totdeauna, a căutat să ne dea foarte multe insărcinări, sfaturi şi instrucţiuni prin e-mail, cu privire la antrenamente. Şi bine înţeles că a căutat pe ambii să ne încurajeze şi să ne pregătească atît moral cît şi  spiritual. Vasile îmi este mentor si parinte în Domnul. Pentru mine personal, el este  un exemplu viu de luptător şi biruitor  în Evanghelie. Îi mulţumesc că prin tot ceea ce ne-a învăţat în toţi aceşti ani, învăţătura lui a mers mînă în mînă cu exemplul lui de viaţă.
Deasemenea mulţumesc directorilor Institutului de studiu Biblic Inductiv Precept Ministries pentru Eurasia, soţilor  Mia şi Costel Oglice, pentru suportul lor financiar la acest campionat. Dumnealor îmi sunt  deasemenea mentori şi învăţători de studiu Biblic de la care pe parcursul anilor, am învăţat foarte multe lucruri frumoase, prin care Dumnezeu mi-a transformat şi continue să-mi schimbe viaţa şi caracterul.

Mulţumesc soţiei mele scumpe Oxana. Care a ştiut foarte bine cum să mă încurajeze şi să mă suţină în tot acest timp. Ea, pe cît i-a stat în putere, a căutat să aibă foarte mare grijă de sănătatea mea, dar şi să mă încurajeze în pregătire şi participare la acest campionat.

Multumesc tuturor celor care s-au rugat pentru noi şi care au ştiut să mijlocească în faţa Tatălui ceresc ca să ne dea biruinţa.
Dumnezeu să binecuvînteze pe toţi!