Nu cunosc persoana

Nu suntem obişnuiţi să primim în casă oameni necunoscuţi. Nu ştii ce să faci şi ce nu. Dar aşa cum am văzut în articolele precedente, primitor de oaspeţi este acela care vede nevoia şi o împlineşte. Deaceea trebuie să treci această barieră şi să primeşti oaspeţi. Şi nici nu ştii cum dintr-un necunoscut, Dumnezeu îl face cel mai bun prieten.

Se tem să-şi piardă confortul propiu

Faptul că vei primi oaspeţi înseamnă că vei jertfi din timpul tău, vei oferi ce-i mai bun oaspeţilor, poate chiar va trebui sa-ţi dai şi patul tău. Nu fiecare om este gata să renunţe la comfortul său, chiar daca ar fi pentru o perioadă scurtă. Totuşi nu putem uita că primirea oaspţilor este o mare binecuvîntare. Oaspeţii nu sunt o povară, ci o binecuvîntare! Eu mă simt onorată, nu împovărată,  cînd casa mea este plină de oameni.

Nu sunt gata să chelutiască din buzunarul propriu

Primirea de oaspeţi implică şi cheltuieli. Deaceea nu fiecare este gata să cheltuiască ceva în plus din bugeul familiei. Însă am văzut de nenumărate ori cum Dumnezeu binecuvîntează enorm pe cei ce au inima deschisă să ajute. Iar cel care permanent se plînge că nu are, niciodată nu va avea. Este un paradox, dar adevărat.

Se deranjează prea mult pentru mîncarea pe care o vor pregăti

De multe ori soţiile sunt celea care fac mare nevoie cînd e vorba de oaspeţi, pentrucă toate pregătirile ce ţin de mîncare şi toate aranjamentele în casă le va face ea. Înainte foarte mult mă deranjam din cauza mîncării, ce voi pregăti, le va plăcea sau nu oaspeţilor. Apoi am învăţat de la scumpul meu soţ că primirea de oaspeţi nu ţine doar de mîncare. Chiar dacă nu va fi gata la timp, nu-i nimic straşnic. Iar cu timpul am învăţat ceva feluri de mîncare care se pregăteşte repede, dar gustos. Plus că în zilele noastre cu toate tehnologiile avansate poţi pregăti mîncare gustoasă şi repede. Cred că fiecare gospodină are ceva secrete de felul acesta.

Concluzie: orice motive nu ai avea din cauza cărora nu vreai să primeşti oaspeţi la tine acasă, gîndeştete dacă sunt  întemeiate Biblic şi  pot fi considerate temeinice. Fiecare motiv îşi are soluţionarea sa. Aşa că, dacă vreai să fii un creştin evlavios şi să împlineşti Evanghelia, trebuie să fii gata întotdeauna să-ţi deschizi inima pentru a fi primitor de oaspeţi.